Sputnik radio

L’imaginari artístic en les fotografies de Casa Planas 

 Mallorca com a reclam d’artistes visuals

Exposició al Museu Krekovic

Del 20 de maig al 30 de setembre

Carrer Ciutat de Querétaro, 3, 07007 Palma, Illes Balears

Gratuïta. Aforament limitat.

Selecció de fotografies que comprèn exclusivament imatges fetes entre 1952 i 1981. Totes tenen en comú l’aproximació fotogràfica que va fer Casa Planas dels  artistes plàstics que residien a Mallorca o hi exposaren ocasionalment, especialment pintors, així com d’algunes de les seves obres. La mostra és fruit de la investigació de Joan Carles Oliver qui ha explicat que hi ha fotografies «interessants sobre les exposicions d’Antoni Tàpies a la Galeria Pelaires» i també la documentació del procés creatiu d’artistes de carrer.

La mostra s’estructura en quatre seccions: l’artista a les exposicions i galeries d’art; els reportatges de l’artista en el seu estudi o en procés de treball; les reproduccions d’obres artístiques, principalment pictòriques i gràfiques, i les referències a la visió de l’artista que Planas i Montanyà va publicar a la premsa anys després de la realització, en un context força diferent del que motivà les primeres imatges.

El imaginario artístico en las fotografías de Casa Planas. Mallorca como reclamo de artistas visuales

Hasta el 30 de septiembre 

Gratuita. Aforo limitado

Selección de fotografías que comprende exclusivamente imágenes hechas entre 1952 y 1981. Todas tienen en común la aproximación fotográfica que hizo Casa Planas de los artistas plásticos que residían en Mallorca o expusieron ocasionalmente, especialmente pintores, así como de algunas de sus obras. La muestra es fruto de la investigación de Joan Carles Oliver quien ha explicado que hay fotografías «interesantes sobre las exposiciones de Antoni Tàpies a la Galería Pelaires» y también la documentación del proceso creativo de artistas de calle.

La muestra se estructura en cuatro secciones: el artista a las exposiciones y galerías de arte; los reportajes del artista en su estudio o en proceso de trabajo; las reproducciones de obras artísticas, principalmente pictóricas y gráficas, y las referencias a la visión del artista que Planas Montanyà publicó a la prensa años después de la realización, en un contexto bastante diferente del que motivó las primeras imágenes.